Heslem „náš zákazník, náš pán“ se řídí stále více firem. Základním kamenem podnikání se stal zákaznicky orientovaný management neboli customer relationship management (CRM). Procesním nástrojem tohoto přístupu je CRM systém – software, který umožňuje aplikaci pravidel CRM v praxi. V čem konkrétně může pomoci vám?
1. Zpřehlednění zákaznických dat
CRM systém je v první řadě databáze, která vnáší dokonalý pořádek do té části firemní agendy, která souvisí se shromažďováním informací o zákaznících. Už nikdy se vám nestane, že nebudete moct dohledat určitý kontakt. Naopak budete mít vždy po ruce všechna potřebná data – nejen kontaktní údaje, ale i historii vzájemné komunikace.
Vhodně zvolený CRM systém zároveň vnáší do procesu shromažďování informací notnou dávku automatizace. Ušetříte díky tomu spoustu drahocenného času, který vám z pracovní doby tyto rutinní činnosti ukusují.
2. Porozumění zákazníkům
S CRM systémem jsou záležitosti jako segmentace zákazníků otázkou několika kliknutí. Jakmile se pustíte do kampaně, která má cílit na specifickou skupinu lidí, software vás okamžitě navede na kontakty, u nichž se nabízí reálný potenciál k uzavření obchodu.
3. Reportování a predikce
Vyhotovení reportů je důležitým krokem pro zhodnocení práce a budoucí plánování. Díky CRM lze snadno a rychle exportovat důležitá data do přehledných tabulek a grafů. Pokud vás zajímá, jak si vedou jednotliví prodejci, dostanete příležitost k objektivnímu srovnání jejich aktivit.
4. Vyzkoušejte kvalitní CRM zdarma
Americký softwarový vývojář Hubspot ve svých analýzách uvádí, že CRM systém přináší třetině zákazníků rapidní zvýšení zisku. Více než třetina uživatelů zaznamenala zvýšenou týmovou produktivitu a citelné zrychlení prodejních cyklů. Jestli implementace pomůže i vám, můžete zjistit bez rizika – vyzkoušejte eWay-CRM – český CRM systém zdarma a udělejte si obrázek sami.